Jaguars långa och berömda motorsporthistoria har för alltid påverkat utvecklingen av våra serietillverkade bilar. Vårt inträde i Formel E är en förlängning av detta arv och bestämmer riktningen för våra framtida elbilar.
2021–2022 – FORMULA E
Jaguar I-TYPE 5 hade en toppmodern drivlina, utvecklad internt av Jaguar Racing-ingenjörer, som fokuserade på ökad effektivitet och reducerad vikt. Under säsongen 2022 tog Jaguar I-TYPE 5 hem fyra segrar, sju pallplatser, en pole position i Monaco och Mitch Evans blev historisk med en dubbelseger i Rom.
2023-2024 – FORMULA E
Jaguar I-TYPE 6 är Jaguars mest avancerade elektriska racerbil. Det är den första FIA Formel E-bilen med drivlinor både fram och bak, vilket fördubblar den regenerativa förmågan och eliminerar behovet av bakre bromsar. I ABB FIA Formel E-världsmästerskapet 2023 slutade Jaguar TCS Racing tvåa med 292 poäng, med 11 pallplatser, fyra segrar och tre pole positions.
2021–2022 – FORMULA E
Jaguar I-TYPE 5 hade en toppmodern drivlina, utvecklad internt av Jaguar Racing-ingenjörer, som fokuserade på ökad effektivitet och reducerad vikt. Under säsongen 2022 tog Jaguar I-TYPE 5 hem fyra segrar, sju pallplatser, en pole position i Monaco och Mitch Evans blev historisk med en dubbelseger i Rom.
2023-2024 – FORMULA E
Jaguar I-TYPE 6 är Jaguars mest avancerade elektriska racerbil. Det är den första FIA Formel E-bilen med drivlinor både fram och bak, vilket fördubblar den regenerativa förmågan och eliminerar behovet av bakre bromsar. I ABB FIA Formel E-världsmästerskapet 2023 slutade Jaguar TCS Racing tvåa med 292 poäng, med 11 pallplatser, fyra segrar och tre pole positions.